Incheckning bytesdag/hyresperiod är söndagar och torsdagar.Vid annan ankomst än receptionen är öppen kontakta receptionen för information hur nyckel kan erhållas.
Bagagetransport kan erhållas torsdagar och söndagar när receptionen är öppen.
Lägenheten disponeras från kl 15.00 ankomstdagen.
Avresedagen skall lägenheten lämnas senast kl 11.00.
Om städning är beställd skall lägenheten lämnas senast kl. 10.00.
Boende i BRF Solkoster, medlem eller hyresgäst, är skyldig att iaktta allt som fordras för att bevara sundhet, ordning och skick inom lägenheten och i övriga lokaler som gemensamt används av de boende inom Solkoster.
Slutstädning, säng linne ingår inte i priset men kan extrabeställas.
Lägenheterna uthyres samt disponeras för självbetjäning.
Rökning är endast tillåten utomhus.
Pälsdjur får inte vistas på sovloft, sovrum eller i soffor och sängar.
Lägenheterna 60, 68 och 69 är tills vidare pälsdjursfria lägenheter året om.
Boende svarar för kostnader för reparation av skada som uppkommit genom hans vållande eller genom vårdslöshet av någon som hör till hans hushåll eller som gäster.
Föreningens personal har rätt att äga tillträde till lägenheten när det behövs för att utöva tillsyn eller utföra arbeten som krävs.
Brandfilt med skyltar finns utplacerade i samtliga lägenheter. De boende uppmanas visa största möjliga hänsyn vad gäller brandrisk.
Grillning får endast ske på av föreningens anvisade platser.
Tystnad skall för den allmänna trivselns skull råda inom området i anslutning till lägenheterna från kl 23.00.
Städning är den boendes ansvar vid avresa och under vistelsen. Det finns information i lägenheterna hur dessa skall städas. Rengöringsmedel till slutstädning finns i lägenheten eller kan hämtas i receptionen.
I samband med utflyttning skall all köksutrustning, tallrikar, glas, o.s.v. stå på sin plats och med rätt antal annars debiteras iordningställande.
Önskas slutstädning genom föreningens försorg skall detta beställas senast torsdag för avförd söndag respektive senast söndag för avfärd torsdag och betalas i receptionen.
Finns det anledning att klaga på städningen vid ankomst kontakta omedelbart receptionen.
Skriv ett meddelande och lägg i brevlådan under tid då receptionen inte är öppen så kontaktas du så snart som möjligt. Det är viktigt att anmäla brister, eftersom den avflyttade ägaren/gästen kommer att krävas på kostnader för städning/iordningställande.
Ägare eller gäst som lämnat lägenhet ostädad eller slarvigt städad kommer att krävas på en städavgift enligt separat prislista.